Blog 2: Do go chasing waterfalls - Reisverslag uit Cataratas del Iguazú, Argentinië van Lindy Jostein - WaarBenJij.nu Blog 2: Do go chasing waterfalls - Reisverslag uit Cataratas del Iguazú, Argentinië van Lindy Jostein - WaarBenJij.nu

Blog 2: Do go chasing waterfalls

Door: Lindy

Blijf op de hoogte en volg Lindy

10 Januari 2015 | Argentinië, Cataratas del Iguazú

Laatste zin de vorige keer:
Daarna? Op naar adembenemende watervallen en naar Argentinië. En wat daar gebeurde?! Dat vertel ik jullie de volgende keer ;-)

Adembenemende watervallen dus, daar waren we de vorige keer gebleven. En die watervallen waren niets minder dan dat. Heel indrukwekkend. Deze watervallen zijn aan de Braziliaanse kant en aan de Argentijnse kant te bewonderen. We begonnen aan de Braziliaanse kant, bij het park van de Iguazu falls.

We liepen in het park ongeveer 2 uur rond en elke keer als je een hoek omloopt of als de bomen minder dicht op elkaar staan, heb je zicht op allerlei grootse watervallen. We kwamen steeds dichterbij. Op het uiterste punt van het pad, vinden we ons omgeven door het bulderende geluid van het vallende water en worden we afgekoeld door de waterdamp van de watervallen.

De zon deed ook haar best en trakteerde ons op een regenboog. Onder de indruk van zoveel moois liepen we het park uit. En alsof dat nog niet genoeg was, kwam er een gigantische vlinder bij Jostein op de schouder zitten en die is een tijdje met ons meegelift.

De dag daarna was de waterval helemaal onontkoombaar: het regende als een gek. Gehuld in gigantische poncho´s (geel en rose, dus Jostein was een kuiken en ik een flamingo en dan waren we nog complimenteus) trotseerden we de regen om naar nog meer vallend water te kijken aan de Argentijnse kant.
Maarrr… hoe waren we eigenlijk bij die watervallen gekomen? Met een rit van 16 uur vanaf Rio, rolden we verrassend fris de bus uit. De meesten van jullie zullen gruwelen van het idee om 16 uur in een bus te zitten, maar de bussen zijn hier heel relaxt. Je hebt een bijna−bed−stoel en je kunt dus gewoon slapen. Of je kijkt een filmpje en spijkert je vocabulaire wat bij met actiefilms of romantische komedies. Tot slot krijg je prima (vliegtuig)eten en…zelfs een wijntje.
Ha! Dat brengt me op het volgende onderwerp: wijn. In Brazilie een zeldzaamheid, in Argentinie ′s lands trots. In Brazilie zie je overal mensen een literfles bier delen. Gezellig idee, dus ik heb ook braaf mijn beste beentje voor gezet en daaraan meegedaan. Caiprinha′s zijn overal en zo heb ik me ternauwernood door dit wijnloze land heen kunnen slaan (met enig gevoel voor drama :-p)

Toch werd ik stiekem echt een beetje vrolijk toen we net over de grens tussen Argentinie en Brazilie, na het bezoek aan de watervallen, we allerlei borden over wijn zagen. In Buenos Aires hebben we ons dus tegoed gedaan aan lekkere wijnen. De volgende keer vertel ik jullie over deze gave en bruisende stad. Ik verklap jullie ook vast dat de wijn naar meer smaakte en we dus na Buenos Aires naar Mendoza gaan, om daar wijngaarden te bezoeken. ¡Salud!

• 10 Januari 2015 - 15:20

Yonina:

Iguazu staat hier hoog op de bucket list en door jullie enthousiasme nu nog hoger. Ben ook zo benieuwd naar jullie Buenos Aires verhalen! Dikke kus

• 10 Januari 2015 - 15:24

Martijn:

Ik las "allerlei borden over wijn" en bedacht meteen dat je weer ging afsluiten met "En wat er toen gebeurde vertel ik jullie een volgende keer..."

Leuk om te lezen. Geniet er van! Adios

• 11 Januari 2015 - 00:13

Paul:

Lieverds. Mooi geschreven weer!
    Onze Lindy Dessing met een prachtig beschrijvend verhaal over de watervallen!
    Ben benieuwd naar de biologische analyse van al die bijzondere poncho dragende dieren van Jostein (Freek van Eva jinek ) Vonk.
    En hoe zit het gezegde met wijn na bier ......
    X

• 12 Januari 2015 - 11:34

Eline:

Leuk om de verslagen te lezen! Kunnen we toch een beetje meegenieten. Groeten vanuit ons regenachtig en vooral winderig kikkerlandje

• 13 Januari 2015 - 13:33

Daan: